Familiebezoek - Reisverslag uit Bucheon, Zuid-Korea van Bas en Suzanne Smulders de Jong - WaarBenJij.nu Familiebezoek - Reisverslag uit Bucheon, Zuid-Korea van Bas en Suzanne Smulders de Jong - WaarBenJij.nu

Familiebezoek

Door: BasenSuzanne

Blijf op de hoogte en volg Bas en Suzanne

07 April 2012 | Zuid-Korea, Bucheon

Dag iedereen,

Een eerste snelle blog vanuit Zuid-Korea! Hoewel ik geen contact meer had gehad met mn bio-familie stond mijn oudste zus Yoo-Mi ons gister keurig op tijd op te wachten op Incheon Airport. Ze was zichtbaar blij ons te zien en wij waren ook blij om haar weer te zien. Ze is een stuk relaxter dan 3,5 jaar geleden.
We logeren nu bij mijn bio-ouders in Bucheon (een soort voorstad van Seoul) en mijn zussen (Yoo-Mi en Yoo-Ri) en de twee kinderen van Yoo-Ri (Jon-Zi van 9 jr en Su-Young van 2) zijn er ook. Mijn god wat is mijn jongste nichtje een draak zeg! Tis echt n dwingeland; ze gaat meteen piepen (echt piepen) als ze haar zin niet krijgt!

We hebben in de korte tijd dat we hier zijn al erg veel gegeten, want ik kom uit een familie van dikkoppen en foodlovers. Had ik al gezegd dat geen rijst lusten misschien toch genetisch is bepaald? Mijn familie is ook meer een noodle-familie dan een rijst-familie. Het was de bedoeling om deze week het Koreaanse familie-gevoel te ervaren en dat lukt tot nu toe heel aardig. Bas en ik hebben een eigen slaapkamer met eigen wc en er is ruimte om je eigen gang te gaan. Communiceren gaat dit keer niet via een tolk, maar via handen en voeten, woordenboeken en natuurlijk google translate :)

Vandaag zijn we gaan shoppen in Lotte Mall. We hebben weer ns enorm veel eten ingeslagen...daarna zijn we -uiteraard- gaan lunchen, want van eten inslaan krijg je honger :)

Tussendoor gaat hier het leven van de familieleden gewoon door; bio-vader gaat werken en bio-moeder ook. Bio-vader is taxichauffeur en bio-moeder is cassiere. Mijn oudste zus heeft ook een baan, maar voor de gelegenheid deze week vrij genomen.

Tot nu toe vermaken we ons prima, we zullen in Hawaii veel in de sportschool moeten om al de overtollige kilo's kwijt te raken (like that will ever happen!)

Tot zover!

Veel liefs uit Zuid-Korea,

Bas en Suzanne (Yoo-Hi) xxx

  • 07 April 2012 - 08:48

    Rob:

    Hey Suus,
    wat betekent Yoo-Hi ? Om zo mijn Zuid Koreaans eens wat op te krikken...
    Geniet ze volop, maar dat lukt wel zo te lezen en te zien!
    X Robbie

  • 07 April 2012 - 09:16

    Joep:

    Leuk hoor! Klinkt goed al dat eten ;-)

    Enjoy!

  • 08 April 2012 - 13:18

    SuuS:

    @Rob: Heb het effe gechecked bij mn oudste zus. Yoo = zacht, Hi = stralend. Mijn oudste zus heet Yoo-Mi (zacht en mooi) en mijn andere zus heet Yoo-Ri (zacht en aardig). Die zachte mooie is nog vrijgezel trouwens....

  • 08 April 2012 - 18:42

    Krekels:

    Hoi Bas en Suzanne,

    Even een berichtje van ons hier op de krekel!! Leuk om te lezen over jullie reis. We zitten regelmatig achter jullie site met de dames. Vandaag hier met Dorien, Franka en Pietje.
    Heel veel plezier nog daar en overal en tot ziens.
    De dames hier vinden het maar lang duren hoor!!!

    Geniet ervan!
    Dorien, Franka, Pietje en Ilse

  • 09 April 2012 - 11:24

    Bas:

    Hee Krekels!

    Wat leuk dat jullie ons " volgen" in verre oorden! Heel vreemd, maar hier vliegt de tijd! We zijn al bijna op de helft dus dan is het aftellen begonnen.
    Hier alles goed; zoals jullie gelezen hebben zijn we nu in Zuid-Korea, op bezoek bij de familie van Suzanne, die ons erg verwennen! Pasen vieren ze hier niet, dus we hebben vandaag 2x Koreaans en 1x Chinees/Koreaans gegeten. Lekker pittig, vooral 'smorgens vroeg is dat erg wennen. Als het goed is gaan ze me hier ene nog een spoedcursusje Koreaans koken geven, dus met ene beetje geluk kunnen we een keer een Koreaanse maaltijd maken in het weekend!

    Heel veel groetjes aan jullie, van ons!
    xxx Bas en Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Bucheon

Around the world

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2012

Dag 84

23 Mei 2012

Rood,wit,blauw & stars and stripes

12 Mei 2012

To be or not to be

08 Mei 2012

San Francisco enzo

28 April 2012

Houdoei Hawaii
Bas en Suzanne

Op 6 mrt a.s.vertrekken we voor onze reis-om-de-wereld-in-85-dagen. We gaan achtereenvolgens naar: Thailand, Cambodja, Zuid-Korea, (via LA naar) Hawaii, San Francisco en omgeving. Op 28 mei hopen we weer veilig te landen op Schiphol.

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 38844

Voorgaande reizen:

06 Maart 2012 - 28 Mei 2012

Around the world

Landen bezocht: