Me Tarzan, you Jane - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Bas en Suzanne Smulders de Jong - WaarBenJij.nu Me Tarzan, you Jane - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Bas en Suzanne Smulders de Jong - WaarBenJij.nu

Me Tarzan, you Jane

Door: BasenSuzanne

Blijf op de hoogte en volg Bas en Suzanne

28 Maart 2012 | Thailand, Krabi

Voor deze zwarte woensdag hadden we een jungle trek in de buurt van Chiang Mai.

Ik had wat tijd nodig om hiervan bij te komen, het was fysiek nogal...inspannend. Ik was helemaal verbaasd te merken dat mijn superafgetrainde lichaam bij tijd en wijle de berg niet meer op wilde. Ik weet het, onvoorstelbaar, t was voor mij ook een grote schok.

De zware tocht was wel de moeite waard. Na uren in de verzengende hitte gehiked te hebben, kwamen we bij een waterval waar we lekker konden afkoelen. Prachtig overigens, om onder zo'n waterval door te zwemmen. Van een afstandje lijkt het zo klein, maar als je eronder door zwemt, snap je ineens dat er heel goed energie te winnen valt uit water! We hebben in een bergdorpje (Karenvolk; oorspronkelijk uit Myanmar) geslapen. Heel primitief, op een matje onder een klamboe zonder stromend water en elektriciteit. De volgende dag weer teruggehiked (veel fijner, want bergaf dit keer) en nog effe op een olifant gezeten wat geen groot succes was. Ik denk dat dit de laatste keer is geweest dat we wat 'met dieren hebben gedaan'. Beetje zielig ist wel. Een olifant is waarschijnlijk niet zo makkelijk af te richten als een hond; bij onze olifant kwam er althans een stok met haak aan te pas.

De dag erna hebben we the flight of the Gibbon gedaan; als een aap door de jungle vliegen. Dat vliegen gaat dan via een tokkelbaan en was hééél leuk om te doen. Bevrijdend werkt het om in die prachtige natuur het gevoel te hebben dat je vliegt!

Laatste dag in Chiang Mai zijn we naar Chiang Rai en Golden Triangle geweest. In eerste instantie wilden we niet met n bootje de Mekong river op, maar ja, we waren er toch en het was bootje varen dus vooruit, wij toch maar naar Laos. Ik had inmiddels behoorlijk last van mn darmen dus ik heb vooral de wc's in Laos goed kunnen bekijken. Was niet veel aan trouwens. Zo was er bijv. geen wcpapier...(Bas heeft, heel romantisch, een rol voor me gekocht :))

Onderweg nog een mooie witte tempel gezien, het had een sprookjesachtige uitstraling, qua sfeer deed het me aan de Efteling denken.

Wat me helemaal niet aan de Efteling deed denken, was het bezoekje aan de longneckpeople. Dat voelde meer als aapjes kijken. Het had iets verschrikkelijk treurigs vonden we.
Een dorpje met niet-erkende vluchtelingen zonder geld en zonder rechten, volledig afhankelijk gemaakt van toeristen en (daardoor) erg agressieve verkooptechnieken...het was niet ons ding. Gelukkig was er ook een donationbox.

Vanuit Chiang Mai zijn we naar Krabi gevlogen (via BKK). We zitten in een heel fijn hotel. Vandaag zijn we dus naar het strand geweest wat fijn was totdat we erachter kwamen dat we bestolen waren. In Krabi is 80% moslim. Deze opmerking staat overigens helemaal los van de voorgaande, laat niemand mij betichten van iets lelijks!
Hij viel me in, omdat we zojuist een leuk gesprek hebben gehad met de eigenaar van het hotel. En passant hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om te vragen of ik er wellicht Thais uitzie (het was een min of meer retorische vraag, aangezien ik dagelijks een aantal keer wordt aangesproken in het Thais) en inderdaad...ik zie er Thais uit.

De gouden tip van de hoteleigenaar was (nadat hij hoorde dat we bestolen waren): neem alleen wat geld mee naar het strand en laat de rest in het hotel. Dat zal ik voortaan doen. Vanaf morgen zitten we op Koh Lanta waar we vakantie gaan houden. Dat wordt strand, strand en strand, maar zonder portemonnee en telefoon! Deze ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen. Al was het alleen maar omdat ik geen portomonnee en telefoon meer heb :)

Dag lieve mensen, tot de volgende blog!

Liefs,

Bas en Suzanne




  • 29 Maart 2012 - 08:12

    Marion:

    Jammer van jullie gedeukte vertrouwen in die lieve Thaise mensen...
    Verder hebben jullie het, zo te lezen, prima naar jullie zin!
    Geniet van alles wat op jullie pad komt.
    Lieve groet uit een zonnig Reuver

  • 30 Maart 2012 - 14:47

    Lange D:

    Hi S en ome K,
    lekker door de djungel zwieren aan een touw.. Wie zou er niet wild van worden? Foto's zien er iig goed uit!!
    Jammer van de diefstal.. Blijft toch klote, maar zoals gezegd: jullie hebben nog wel 2 mnd vakantie :-)
    Geniet er van!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Around the world

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2012

Dag 84

23 Mei 2012

Rood,wit,blauw & stars and stripes

12 Mei 2012

To be or not to be

08 Mei 2012

San Francisco enzo

28 April 2012

Houdoei Hawaii
Bas en Suzanne

Op 6 mrt a.s.vertrekken we voor onze reis-om-de-wereld-in-85-dagen. We gaan achtereenvolgens naar: Thailand, Cambodja, Zuid-Korea, (via LA naar) Hawaii, San Francisco en omgeving. Op 28 mei hopen we weer veilig te landen op Schiphol.

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 38838

Voorgaande reizen:

06 Maart 2012 - 28 Mei 2012

Around the world

Landen bezocht: