Zon, zee, ztrand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bas en Suzanne Smulders de Jong - WaarBenJij.nu Zon, zee, ztrand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bas en Suzanne Smulders de Jong - WaarBenJij.nu

Zon, zee, ztrand

Door: BasenSuzanne

Blijf op de hoogte en volg Bas en Suzanne

16 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

Dag dag,

Vandaag hebben we ons tweede stranddagje erop zitten. Koh Chang schijnt echt een prachtig eiland te zijn; onderdeel van een nationaal park. Je kan hier van alles doen, beleven en bezichtigen; het schijnt allemaal even prachtig te zijn. Ofcourse we wouldn't know, want we hebben echt effe een strandpauze ingelast. De weg van de pier naar ons resort en van ons resort naar het strand is mooi. We hebben effe bij kunnen komen van alle indrukken tot nu toe. Toch ook weer een paar nieuwe indrukken opgedaan hier op KC. Zo zien we behoorlijk veel hoerenlopers en toch ook wel pedo-achtigen. Heb maar besloten dat ik niet aan het werk ben en dus probeer ik me er niet al te druk om te maken, maar een prettig gevoel krijg je er uiteraard niet bij.
Over geen prettig gevoel gesproken...ik zat daarnet opgesloten in onze (kleine, zeer benauwde) badkamer! Het slot was ineens stuk ofzo waardoor de deur niet meer openging. Er moesten twee Thaithai aan te pas komen om me te bevrijden. Gelukkig lukte dat, na een half uur en een opengebroken slot.

Ondanks t feit dat we weinig ondernomen hebben de afgelopen dagen, hebben we het heel fijn en relaxed gehad. Twee daagjes strand, lekker boekje gelezen op een mooi, rustig zandstrand met hééél warm zeewater! Ook heeeel zout, want we bleven drijven. Dat heeft uiteraard niets te maken met eventuele vetreserves (we prefer the word lovehandles) van dezen of genen.
Morgen gaan we weer richting BKK om van daaruit door te gaan naar Ayutthya.

Overigens hebben Bas en ik een heel leuk echtpaar op leeftijd ontmoet in Cambodja: Mort en Luzmin uit de Filipijnen. Ik zeg echtpaar op leeftijd, want ze waren seventy-something en dus ouder dan onze ouders en dus op leeftijd, want onze ouders zijn jong en vitaal. Dit zeggen wij niet omdat deze reis sponsored by is, nee, dit zeggen wij omdat wij dit menen.
Anyways, Mort en Luzmin waren erg lief en gastvrij bovendien. We zijn van harte welkom op hun vrijstaand huis met vrijstaand gastenverblijf en koivijver in Florida...yay! Ze zijn nu als het goed is in Manilla; ze hadden een highschoolreunion met o.a. de vicepresident van de Filipijnen (hij was hun classmate geweest in highschool). We hebben leuk gekletst; het klikte goed.

Dan is het nu tijd voor iets in de categorie: berichten waar niemand op zit te wachten. De wc's in Thailand...zijn standaard uitgerust met een soort bidet in douchevorm. Naast iedere wc vind je een doucheslang met douchekop waarmee je je behind kunt schoonspoelen. Toiletpapier is bijna nergens te vinden waardoor ik me afvraag of de Thai met natte billen door het leven gaan?

En dan nog een bericht op aan te geven dat de reisweg ook heus niet altijd over rozen gaat: ik (Suzanne) houd enorm veel vocht vast. Zó veel dat ik geen enkels meer heb. Mijn onderbenen lopen over in mijn opgezwollen voeten. Plus....er zijn hier heel veel muggen. Zo, dan klinkt drie maanden reizen ineens niet meer zo aanlokkelijk, hè?!?!??!?!? :)

Dag lieve mensen, tot de volgende blog!


Liefs,
Bas & Suzanne


  • 16 Maart 2012 - 15:25

    Patsy:

    Wij leven enorm met jullie mee. Muggen en kenkels, tjee. Het is voor niemand makkelijk dat blijkt wel. X

  • 16 Maart 2012 - 18:05

    Jan En Gerrie.:

    Vul hier je reactie in...

  • 16 Maart 2012 - 18:07

    Jan En Gerrie:

    Arme Susan lukt het om te lopen ?
    Bas vinden de muggen jou net zo lekker als hier?

    Liefs Jan en Gerrie

  • 16 Maart 2012 - 19:18

    Jan En Joan:

    Hallo Suzanne en Bas,

    Dikke enkels komen van de warmte en teveel zitten. Ik heb me de laatste jaren goed kunnen helpen met Solidago, een natuurlijke stimulans om vocht af te drijven, maar de Thaise apothekers hebben vast iets voor je. En hebben jullie geen insectenmiddel Deet bij je, anders moet je toch naar een apotheker om iets te kopen, want in het noorden komt nog de malariamug voor, dus moet je 's avonds alle onbeschermde huiddelen goed insmeren. Ze stoken bij mij door mijn lange broek en kniekousen heen. Maar voor Thaise muggen hebben ze vast Thaise smeermiddeltjes.
    Pas goed op elkaar en verder veel plezier.
    Liefs van papa en mama

  • 17 Maart 2012 - 07:58

    Alda:

    Leuk om al jullie verhalen te lezen, opgezwollen enkels quelle drama, maar gezien het strand en de vakantie vind ik het toch niet zielig :) Have fun!! Liefs Alda

  • 18 Maart 2012 - 08:38

    Mieke&Wouter:

    Lieve broer ens chone zus! Mailen zit er dan deze week misschien niet in, maar met een ipad is internet nooit ver weg end us jullie reisverslag ook niet en dus de mogelijkheid om een groet achter te laten ook niet!! :)
    Niet te vergelijken, maar ook erg mooi: Sardegna, ofwel Sardinie. Wij leven de lente alvast maar :) En broertje, hoe je het doet, doe je het, daar in het Verre Oosten, maar je bent een Sardijns petje rijker ;)
    Liefs uit zonnig Algero!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Around the world

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2012

Dag 84

23 Mei 2012

Rood,wit,blauw & stars and stripes

12 Mei 2012

To be or not to be

08 Mei 2012

San Francisco enzo

28 April 2012

Houdoei Hawaii
Bas en Suzanne

Op 6 mrt a.s.vertrekken we voor onze reis-om-de-wereld-in-85-dagen. We gaan achtereenvolgens naar: Thailand, Cambodja, Zuid-Korea, (via LA naar) Hawaii, San Francisco en omgeving. Op 28 mei hopen we weer veilig te landen op Schiphol.

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 38844

Voorgaande reizen:

06 Maart 2012 - 28 Mei 2012

Around the world

Landen bezocht: