Dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bas en Suzanne Smulders de Jong - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bas en Suzanne Smulders de Jong - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: BasenSuzanne

Blijf op de hoogte en volg Bas en Suzanne

09 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo!
Dag 3 alweer, de tijd vliegt!
Gisteren zijn we naar een touristinfo-ding geweest en hebben de rest van onze maand in Thailand gepland met een heel aardige mevrouw.
Dit alles op advies van een mannetje op KSR, die ons weer doorverwees naar een ander mannetje dat ons in een tuktuk het hele centrum rond bleef rijden en ons zodoende ook naar het touristinfoding bracht. Tot nu toe zijn we niet geript, want het eerste ding wat we vastgelegd hadden, werd keurig nagekomen.
We werden namelijk door mister Paul in ons hotel opgehaald, en die bracht ons naar ons nieuwe hotel, vlakbij Chinatown Bangkok. Ook dit hotel heeft wat verbeterpuntjes; vooral het uitzicht uit onze kamer is ietwat apart, zal ik maar zeggen. Na een korte kamer- en hotelinspecie, zijn we te voet vertrokken. De receptioniste van ons hotel vertelde dat de tuktuk-mannetjes in deze buurt vaak gangsters zijn (geen O.G. hiphoppers, maar echt schorriemorrie)
Zo gingen we ergens rechts, waar we beter links hadden kunnen gaan, want rechts was het niet helemaal pluis..
We hadden de meest onduidelijke kaart van Bangkok bij ons, maar uiteindelijk zijn we toch op eigen gelegenheid uit tha hood gekomen en weer in de bewoonde wereld terecht gekomen. Een hypermodern stukje Bangkok om precies te zijn, wat een enorm contrast met een paar straten verderop.
Na wat gedwaald te hebben in een megaultrawinkelcentrum (ik denk half zo groot als de hele stad Tilburg) waar Suzanne heeft genoten van achtereenvolgens een pedicure, massage en manicure, hebben we de skytrain genomen richting weer een zeer contrasterend gedeelte: Patpong. Ook wel de wallen van Bangkok. Triest en treurig wat je daar ziet en wat daar gebeurd. Genoeg werk nog aan de winkel voor alle bestrijders van mensenhandel en uitbuiting.
Morgen een druk dagje met een bezoek aan the bridge over River Kwai, the floating market en de Tijger-tempel.
We hebben een date met mister Golf...die komt ons ophalen..Ik hoop dat hij net als mister Paul keurig de gemaakt afspraken nakomt, maar dat komt vast goed.
Dag allemaal, en forza Willem II!

• 09 Maart 2012 - 16:42

Papa En Mama:

We genieten met jullie mee van Bangkok, maar kijk goed uit!
    We verwachten dat jullie morgen een geweldige dag zullen hebben.
    Lieve groetjes van het thuisfront.